آخرین اخبار
کد مطلب: 80232
رفتار غرب، آبرويي براي اعلاميه حقوق بشر نگذاشته است / اسلام پليدي‌ها را قبول ندارد / نگاه ما به انسان با غربيها تفاوت دارد
تاریخ انتشار : 1393/05/20 16:47:41
نمایش : 1447
رئيس دستگاه قضا در همايش سالانه رؤساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از کشور گفت:‌ رفتار غرب، آبرويي براي اعلاميه حقوق بشر نگذاشته است.
به گزارش سلام لردگان، آيت‌الله "صادق آملي لاريجاني" در همايش سالانه رؤساي نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور که عصر امروز دوشنبه( 20 مرداد ماه) برگزار شد اظهارداشت: برخورد دوگانه کشورهاي سلطه‌گر غربي، احترام و آبرويي براي اعلاميه حقوق بشر نگذاشته است به طوري که گاهي آنها عليه کشور ما مطالبي را عنوان مي‌کنند اما جنايات جنگي در غزه را نمي‌بينند و از رژيم غاصب صهيونيستي حمايت مي‌کنند. 

وي ادامه داد: اشکالاتي که به حقوق بشر ما وارد مي‌شود همان بحث ايماني و نگاه الهي ما به حقوق بشر است و اشکال در واقع به مباني اسلامي و معرفتي ماست. 

آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه اين مطلب افزود: هنگامي که از حقوق بشر سخن مي‌گوييم ابتدا بايد ببينيم که حق  چيست؟ و اين درحالي است که در چرايي ماهيت حق، بحث‌هاي فلسفي مدون و دقيقي  وجود دارد و بدون داشتن تصويري از انسان و جهان ما نمي‌توانيم حق انساني را تصوير کنيم. 

وي تصريح کرد: ادعاي بعدي غرب اين است که معارف ديني ما يک تصوير خاصي از انسان عرضه مي‌کند که اين امر نگاه خاصي را نسبت به حقوق بشر ايجاد مي‌کند و اين درحالي است که ما تفسير بر امور جامعه ديني خود داريم که بسياري از اشکلات را در حقوق بشر رفع مي‌کند.  
 
رئيس دستگاه قضا خاطر نشان کرد: نگاه ما به انسان و عالم در تبيين حق انساني دخيل است ما تا انسان را نشناسيم نمي‌توانيم بگوييم که کسي موضوع اين حق است.
 
وي تصريح کرد: آيا اگر نگاه ما به انسان يک نگاه مادي‌گرايانه محض باشد با نگاهي که يک انسان را داراي ساحتي معنوي بدانيم در باب حقوق يکسان است؟ضمن اين که در اعلاميه حقوق بشر موارد زيادي وجود دارد که به حقيقت انسان ارجاع داده شده؛ به طوري که در مقدمه اعلاميه جهاني حقوق بشر تصريح شده که انسان کرامت ذاتي دارد اما سوال اين است که کرامت ذاتي انسان به چه معناست؟
 
رئيس دستگاه قضا ادامه داد: يکي از مهمترين مواد اعلاميه حقوق بشر ماده 29 آن است که در آن افراد در اعمال حقوق و آزادي‌هاي خود مشمول محروميت‌هاي قانوني خواهند بود اما در کليه مواد حقوق بشر حقوق و آزادي‌هايي براي انسان ديده شده است.  
 
وي افزود: در تک تک مواردي که براي قوانين حقوق اساسي بشري ذکر شده ارجاع به انسان وجود دارد که يکي از آنها رعايت مقتضيات اخلاقي است که برخي به نسبي بودن آن قائلند و ما آن را مطلق مي‌دانيم و نظم و رفاه همگاني از ديگر مواردي است که در اعلاميه حقوق بشر به آن اشاره شده است اما در نهايت ما مجبوريم براي تصوير حق انساني تدبيري از انسان داشته باشيم. 

آيت‌الله آملي لاريجاني تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران براساس يک نظام الهي به وجود آمد و تمام قوانين آن برخاسته از تعاليم توحيدي است و اين اصل دوم قانون است که به نحو دموکراتيک مردم به آن رأي دادند و در اصل چهارم قانون اساسي تصريح شده که مقرراتي که برخلاف شرع باشد از درجه اعتبار ساقط است و اين درحالي است که بسياري از ايراداتي که از ما مي‌گيرند در اين چارچوب است.  
 
رئيس دستگاه قضا حق قصاص را از جمله هجمه‌هاي مدعيان حقوق بشر دانست و گفت: حق قصاص از تعاليم قرآني ماست و مطابق قرآن در قصاص حيات است و غرب بايد اين امر را قبول کند چرا که نگاه ما به انسان با آنها تفاوت دارد.  
 
آيت‌الله آملي لاريجاني ادامه داد: هويت ديني ما در گرو معارفي است که به آن ايمان داريم چرا که ما هم حقوق بشر را قبول داريم منتها اين حقوق بشري که تلقي ديني ما مي‌گويد با آنها متفاوت است.  
 
وي اضافه کرد: دفاع از جهاد حقوق بشري يک نياز است و درخواست من از نمايندگان و سفرا اين است که به اين نکته توجه داشته باشند ما نمي‌گوييم هرکاري قوه قضاييه مي‌کند شما دفاع کنيد؛ اما هر کار درستي که مي‌شود از آن دفاع کنيد چرا که ما هدف شده‌ايم براي هجمه‌هاي کشورهاي مدعي حقوق بشر.  
 
آيت‌الله آملي لاريجاني تصريح کرد: فساد في‌الارض يک موضوع قرآني است و کسي که صد کيلو هروئين را در کشور قاچاق مي‌کند به طوري که هر گرم آن 17 نفر را آلوده مي‌کند اگر قوه قضاييه با آنها برخورد کند آيا اشکال دارد با اين حساب مدعيان حقوق بشر به ما بگويند چه کار کنيم آيا  هزاران هزار انسان بي‌گناه که تمام استعداد و جواني‌شان هدر مي‌رود و خانواده‌هايي که به زوال کشيده مي‌شوند حق ندارند.  
 
وي تاکيد کرد: مدعيان حقوق بشر ما را مجموعه‌اي از اخبار نادرست و ضد انقلاب مي‌دانند و از منافقيني که دستشان به خون 17 هزار نفر آلوده است دفاع مي‌کنند. 

رئيس دستگاه قضا در پايان بحث همجنس‌بازان را از ديگر هجمه‌هاي حقوق بشر دانست و خاطر نشان کرد: اينکه ادعا مي‌کنند که ما در اين بحث افراد را اعدام مي‌کنيم دروغ مي‌گويند و اين درحالي است که به آنها مجال هم نمي‌دهيم چرا که اسلام پليدي‌ها را قبول ندارد. 

انتهاي پيام/
  منبع: باشگاه خبرنگاران
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس